1. Duurzame en groeiende stad

1.4 Mobiliteit

Projecten

Onderstaand is de voortgang van de projecten opgenomen binnen dit programma met de grootste kwantitatieve risico’s.

Inhoud

Planning

Financiën

Risico's

Ja

De inhoud en de scope van het project zijn in lijn met de laatste besluitvorming.

Ja

De voortgang van het project is in lijn met de planning van de laatste besluitvorming.

Ja

De huidige financiële positie is in lijn met de financiële planning uit de laatste besluitvorming.

Ja

Het betreft een klein en beheersbaar risico

Risico

Er is een risico dat de inhoud en de scope van de laatste besluitvorming niet haalbaar zijn.

Risico

Er is een risico dat de planning van het project conform de laatste besluitvorming niet wordt gehaald.

Risico

Er is een risico dat het budget, vastgesteld bij de laatste besluitvorming, zal worden overschreden.

Risico

Het betreft een middelgroot risico

Nee

De inhoud en de scope van het project wijken af van de laatste besluitvorming.

Nee

De voortgang van het project is niet in lijn met de planning uit de laatste besluitvorming.

Nee

De huidige financiële positie is niet in lijn met de financiële planning uit de laatste besluitvorming.

Nee

Het betreft een groot risico

Tabel: PP.1.4.1

Project

Westelijke ontsluiting

Kosten project

Bijdrage van derden

Saldo

Totaal budget/krediet:

68.342

68.342

-

Realisatie

Lasten/ Baten

27.893

27.472

420

Inhoud

Planning

Financiën

Stand van zaken cf besluitvorming?

Kwantitatieve risico's

Risicocategorie

Omschrijving risico

Acties

Vorige rapp

Huidige rapp

1. Project Westelijke Ontsluiting:
Het risico is ten tijde van het opstellen van de jaarrekening 2021 niet nader te onderbouwen. Dit dient nader gespecificeerd en gekwantificeerd te worden na de bestuurlijke keuze over vervolgscenario. Gelet daarop is het risicobedrag uit de begroting 2022 qua bedrag gehandhaafd.

- Bestuurlijke keuze ten aanzien van vervolgscenario maken.

Toelichting:

Tabel: PP.1.4.2

Project

Fietsparkeren

Kosten project

Bijdrage van derden

Saldo

Totaal budget/krediet:

12.398

12.398

-

Realisatie

Lasten/ Baten

2.310

2.398

-88

Inhoud

Planning

Financiën

Stand van zaken cf besluitvorming?

Kwantitatieve risico's

Risicocategorie

Omschrijving risico

Acties

Vorige rapp

Huidige rapp

1. BTW risico over realisatiekosten fietskelder. Hier is (landelijk) nog geen structurele oplossing voor.

1. Goed gemotiveerde brief opstellen samen met Prorail, te verzenden aan de inspecteur

2. Aanbestedingsrisico, aanbestedingsmarkt, corona maatregelen zijn grillig en onvoorspelbaar, dit kan leiden tot meerkosten. (w.o. corona-effect)

2. Voor de aanbesteding wordt er een aanbestedingsraming opgesteld, deze moet passen binnen de budgetten. Anders start de aanbesteding niet.

3. Vormgeving toegang (zijde Stationsplein) ligt nog niet vast. Hier wordt nog over geparticipeerd. Dit kan tot meerkosten leiden.

3. Tijdens participatietraject en daarop volgende besluitvorming sturen op budget

4. Voor het verkrijgen van een recht op doorgang (zijde Smallepad) naar de fietskelder vraagt de nieuwe eigenaar nu een vergoeding. Daarnaast is er discussie over te nemen maatregelen.

3. Tijdens opstellen overeenkomst en daarop volgende besluitvorming sturen op budget

Toelichting:

Deze pagina is gebouwd op 06/21/2022 11:21:45 met de export van 06/21/2022 09:09:50