Projecten
Onderstaand is de voortgang van de projecten opgenomen binnen dit programma met de grootste kwantitatieve risico’s.
Inhoud | Planning | Financiën | Risico's | ||||
Ja | De inhoud en de scope van het project zijn in lijn met de laatste besluitvorming. | Ja | De voortgang van het project is in lijn met de planning van de laatste besluitvorming. | Ja | De huidige financiële positie is in lijn met de financiële planning uit de laatste besluitvorming. | Ja | Het betreft een klein en beheersbaar risico |
Risico | Er is een risico dat de inhoud en de scope van de laatste besluitvorming niet haalbaar zijn. | Risico | Er is een risico dat de planning van het project conform de laatste besluitvorming niet wordt gehaald. | Risico | Er is een risico dat het budget, vastgesteld bij de laatste besluitvorming, zal worden overschreden. | Risico | Het betreft een middelgroot risico |
Nee | De inhoud en de scope van het project wijken af van de laatste besluitvorming. | Nee | De voortgang van het project is niet in lijn met de planning uit de laatste besluitvorming. | Nee | De huidige financiële positie is niet in lijn met de financiële planning uit de laatste besluitvorming. | Nee | Het betreft een groot risico |
Tabel: PP.1.4.1 | |||
---|---|---|---|
Project | Westelijke ontsluiting | ||
Kosten project | Bijdrage van derden | Saldo | |
Totaal budget/krediet: | 68.342 | 68.342 | - |
Realisatie | |||
Lasten/ Baten | 27.893 | 27.472 | 420 |
Inhoud | Planning | Financiën | |
Stand van zaken cf besluitvorming? | |||
Kwantitatieve risico's | |||
Risicocategorie | |||
Omschrijving risico | Acties | Vorige rapp | Huidige rapp |
1. Project Westelijke Ontsluiting: | - Bestuurlijke keuze ten aanzien van vervolgscenario maken. |
Toelichting:
Tabel: PP.1.4.2 | |||
---|---|---|---|
Project | Fietsparkeren | ||
Kosten project | Bijdrage van derden | Saldo | |
Totaal budget/krediet: | 12.398 | 12.398 | - |
Realisatie | |||
Lasten/ Baten | 2.310 | 2.398 | -88 |
Inhoud | Planning | Financiën | |
Stand van zaken cf besluitvorming? | |||
Kwantitatieve risico's | |||
Risicocategorie | |||
Omschrijving risico | Acties | Vorige rapp | Huidige rapp |
1. BTW risico over realisatiekosten fietskelder. Hier is (landelijk) nog geen structurele oplossing voor. | 1. Goed gemotiveerde brief opstellen samen met Prorail, te verzenden aan de inspecteur | ||
2. Aanbestedingsrisico, aanbestedingsmarkt, corona maatregelen zijn grillig en onvoorspelbaar, dit kan leiden tot meerkosten. (w.o. corona-effect) | 2. Voor de aanbesteding wordt er een aanbestedingsraming opgesteld, deze moet passen binnen de budgetten. Anders start de aanbesteding niet. | ||
3. Vormgeving toegang (zijde Stationsplein) ligt nog niet vast. Hier wordt nog over geparticipeerd. Dit kan tot meerkosten leiden. | 3. Tijdens participatietraject en daarop volgende besluitvorming sturen op budget | ||
4. Voor het verkrijgen van een recht op doorgang (zijde Smallepad) naar de fietskelder vraagt de nieuwe eigenaar nu een vergoeding. Daarnaast is er discussie over te nemen maatregelen. | 3. Tijdens opstellen overeenkomst en daarop volgende besluitvorming sturen op budget |
Toelichting: